
Horeca Junkie Blog’s
Millenials en Werk, een Andere Kijk op de Nieuwe Generatie.
Als je met ondernemers in de Horeca spreekt, klinkt de bezorgdheid om personeel luid. Je vind haast geen goede mensen, er is een groot verloop, ze zijn niet meer betrokken, ze luisteren niet……
Het is kortom een ware nachtmerrie. Als je dan even verder vraagt dan gaat het meestal, maar niet uitsluitend, over de beruchte millennials. Of “de jeugd van tegenwoordig”.
De kracht van klachten!
In het tijdperk voor social media werd een klacht gemiddeld 20 keer doorverteld. Vrouwen doen dit veel vaker, gemiddeld 32 keer, mannen gemiddeld 5 keer. Maar dat was vroeger. Vandaag met social media gaat dat over gemiddeld 740 keer. Dat is heel wat. Een reden te meer om hier een duidelijk plan van aanpak en een strategie voor te hebben. Heb jij die?
Hoe vaak zeg jij NEE tegen een klant?
Heb je er al ooit bij stil gestaan wat een “nee” op een vraag van een klant aan impact heeft? Is het zo simpel als het korte “nee” of zijn de gevolgen veel groter dan je denkt. Een klant herinnert zich altijd het laatste contact. Wat als dat een nee was? Als je er nog niet hebt bij stil gestaan lees dan snel dit artikel en misschien zeg je morgen wel JA!
